Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с охлаждане

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с охлаждане

    От общата тема:
    Първоначално публикувано от Friday Покажи съобщение
    Тръгнах по магистралата - спокойно 110-120км/ч /така близо 100км/ и като се набих в задръстването заради ремонта иииии чайника изкипя
    Взе да хвърля антифриз през капачката на казанчето и температурата на таблото скочи на близо 110гр.

    Отбих пуснах парното - никой, пипнах двата маркуча към радиатора - студени, радиатора също. Перката върти, като луда. Изхвърли близо 2л антифриз от капачката на казанчето. След чакане 10-15-мин да охлади - НЕ ИСКА. Тръбата от горе на радиатора става ту топла ту студена.
    Загасих колата, изчаках 20мин да охлади. Запалих нормално на 90гр. веднага перката се пусна, термостата явно беше отворил и температурата падна. Парно - ИМА.
    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
    Според мен възможните причини, класирани от най-вероятната към най-малко вероятната са:

    1 - Въздушна възглавница
    2 - Превъртяло спрямо оста на помпата помпено колело, ако е пластмасово.
    3 - Недобре работещ термостат.
    ecotronic, ако може за съвет, защото и аз клоня към водна помпа.

    Първо да кажа, че колата в движение, колкото и да се "мачка", няма проблем. Проблема е, когато спра и е загряла. Маркучето, което връща в казанчето, си има стабилна струя, но когато завърти перката, изведнъж тази струя спира и антифриза бавно качва нивото си и на таблото термометъра държи 100гр и не пада. Все едно помпата няма дебит да завърти течността.Парно си има. Когато подам газ струята идва отново и температурата рязко пада. Като погледна стуята отново си я има.
    Маркучите, към радиатора са топли и меки и радиатора е загрят почти по цялата височина, може би 2 пръста отгоре е една идея по-студен.

    П.С. Отвреме на време се чува едно високочестотно виене, на празех ход , което не е от ремък със сигурност.
    П.С.2 Смених капачката на казанчето, че на старата не и държеше клапана, но новата е на 1.2bar, което предполагам няма да е проблем!
    П.С.3. После ще звънна на Румен да я преслуша, но ако може и вашите мниения
    Last edited by Friday; d.m.y г., 08:44.
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

  • #2
    Да ви попитам,

    колегите с TS мотори, когато отвори термостата, температурата рязко и много ли ви пада, защото, при мен първия път като отвори (на около 90С) и температурата пада рязко до 80С, но на следващите цикли на термостата не е така!
    Sport Wagon 2.0TS|LPG

    Comment


    • #3
      Това го гледах на мойта докато бях закачил диагностиката и на компютъра си показва от 89 до 88 градуса , а на таблото все едно на 70 пада първия път. Според мен това си е някакъв дефект в уреда на таблото.
      Alfa Romeo 156 1.8 TS

      Comment


      • #4
        Ясно, мерси. Часът за "чичо доктор " е за вторник

        Send from my Moto G using Tapatalk.
        Sport Wagon 2.0TS|LPG

        Comment


        • #5
          Направи тест за издухана гарнитура.
          Симптомите са христоматиен пример за прецакано уплътнение на някой от цилиндрите.
          Alfa Romeo 156 2.0 TS `99

          Comment


          • #6
            Сменихме воден радиатор, защото стария се оказа "уеко" запушен
            Проблема си остава!

            Този уикенд /ако остане време/ ще сменя и термостат, поради съмнение за добрата му работа след първото задействане. Ако не се подобри състоянието другата седмица съм пак в сервиза. Поне термостата е 70лв, ще е добре да е той отколкото водна помпа.
            То май освен проблем с изпарителя и връзките на газовата, както и водна помпа или датчици, нямам друго решение.

            Ще направя и тест за газове, макар да не виждам симптоми за пробив в гарнитура на главата. Само кажете къде, че от два по-големи сервиза ме отсвириха - нямали тестери!
            Ще взема да премеря и датчика на термостата и един термометър да премеря течността в казанчето

            Състоянието:
            "Парно има във всички случаи!
            От малкия маркуч в казанчето си циркулира преди отваряне на термостата. При отварянето му първия път температурата пада.
            При отворен термостат понякога няма, понякога има, струя от малкото маркуче в казанчето. Често се случва при пускане на перката.

            При 90гр. радиатора е загрят по цялата си площ. Когато има струя всичко е нормално - пуска перка 1-ва степен, охлажда, спира перка, температурата пада на 90гр.
            Когато няма струя - пуска перка 1-ва степен, 2-ра степен и температурата на таблото не пада, а расте бавно. В този случай пускам парното и подавам два три пъти газ И за 2 сек. температурата е паднала на 90гр.

            Проблема е бягащ, т.е. не е постоянен.

            Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
            ...и запомнете чертата между 50 и 90 е 80 както и между 90 и 130 е 100
            Ако е така значи е загрявало до 95 и много рядко до 100гр.
            Last edited by Friday; d.m.y г., 23:26.
            Sport Wagon 2.0TS|LPG

            Comment


            • #7
              Мисля, че смяната на термостата няма да реши проблема.

              Считам също, че по-вероятната причина е в помпата и по-малко вероятната в газова възглавница.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Позамислих се малко и съм съгласен за термостата. Другата седмица, когато влезна в бокса направо ще я сменя помпата и ще пиша отзиви.

                Send from my Moto G using Tapatalk.
                Sport Wagon 2.0TS|LPG

                Comment


                • #9
                  Четох из темите за водните помпи и видях, че BUGATTI се споменава навсякъде. Въпроса ми е от къде я вземате тази помпа? В axm-auto има помпа GRAF /около 70лв/.

                  Препоръчайте марка, евентуално да не е с пастмасово колело.
                  Sport Wagon 2.0TS|LPG

                  Comment


                  • #10
                    В ТинКар имат помпа с метално колело. Струва около 60 лв. Моделът на помпата е WP0014 производителят - LPR (Италия)

                    Ето я тук.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #11
                      Благодаря ecotronic, ще се разходя до Тин Кар!
                      Sport Wagon 2.0TS|LPG

                      Comment


                      • #12
                        Само да напомня, че има значение и къде е свързан изпарителя, т.е. ако не се съмняваш в монтажа на изпарителя търси проблема в помпата, но както го описваш проблема ти е по-скоро въздух в системата. Не разбрах каква е нормалната температура когато си в движение, къде стои стрелката?
                        Тестовете за определяне на количество газове в охладителната течност са толкова точни колкото и ако бръкнеш с пръст и после го оближеш, ще дадеш един същ отговор. Ако е проблем с гарнитурата веднага ще го разбереш!!!

                        Comment


                        • #13
                          При движение стрелката стои на около 88гр. (малко преди 90гр). Газовата (така съм взел колата) я карам вече близо 10мес и не ми е създавала проблеми.
                          Писах стария собственик на "Алфата" каква е помпата и чакам отговор, та да затвърди диагнозата. Турбинката е на малко повече от 30К км.
                          Sport Wagon 2.0TS|LPG

                          Comment


                          • #14
                            Колега, ако искаш направи следния тест: на загрят ДВГ до нормална работна температура (т.е. при отворил термостат), колата я остави да работи на място за около 10 минути, през което време поддържай 2000 об/мин., за това време температурата на ДВГ следва да се покичи до 105 - 107 градуса, и да падне на 85 - 87 градуса, като и двете степени на перката следва да се включват. Ако температурата продължително се покачва при поддържане на 2000 об/мин., то може да търсиш проблем с помпата. За твоя информация работната температура ти е добра!

                            Comment


                            • #15
                              Да не сваляш 2 пъти ангренажен к-кт си направи тест за гарнитура
                              sigpic
                              156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                              "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                              Comment

                              Working...
                              X